Hoppa till innehållet
Måttanpassade gardiner / 3-4 veckors leveranstid / Handsydda i vår atelje i Göteborg
Land/Region

    Köpvillkor

    Allmänna villkor

    När du handlar hos oss på Moshi Studios AB godkänner du våra köpvillkor. Det är därför viktigt att du noga läst igenom villkoren innan du genomför ditt köp på moshistudios.se eller genom våra inredningstjänster.  För att kunna handla behöver du acceptera våra köpvillkor och samtycka till att Moshi Studios AB får behandla och spara dina personuppgifter. Genom att genomföra köpet godkänner du våra köpvillkor. Moshi Studios AB förbehåller sig rätten att ändra de Allmänna villkoren.


    Bolagsinformation

    Moshi Studios AB 
    Såggatan 46
    414 67 Göteborg
    Organisationsnummer: 559197-1352

    Kontaktuppgifter
    Epost: hello@moshistudios.se
    Telefonnummer: 031-12 36 35 


    Avtal om köp

    Avtal om köp träffas mellan dig som kund (kund) och Moshi Studios AB (näringsidkare) när du genomfört ett köp och en orderbekräftelse är skickad till den angivna e-postadressen. Orderbekräftelsen betyder att vi godkänt köpet och att ett bindande avtal om köp har upprättats. Beställningen är förenad med betalningsskyldighet.

    För att lägga en order på moshistudios.se eller genom våra inredare behöver du ha fyllt 18 år.

    Vi hjälper dig gärna om du har några frågor eller behöver hjälp med att beställa. Du når oss via e-post: hello@moshistudios.se eller telefon: 031 – 12 36 35

     

    Priser

    Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive svensk moms för privatpersoner. Momssatsen kan variera mellan olika varugrupper men brukar i regel vara 25 %. Fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning. Se avsnittet om frakt och leverans.


    Betalning

    När du lägger order på vår hemsida kan du välja att betala med kort Visa/Mastercard/American Express, Apple Pay genom Shopify Payments och Faktura, Delbetalning och Direktbetalning via Klarna. Vid betalning genom Klarna hänvisas till deras köpvillkor som du hittar på www.klarna.com/se/villkor/.
     

    Orderbekräftelse

    När du beställt dina varor skickas en bekräftelse till den e-postadress du angivit vid köp som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto. Spara detta vid eventuell kontakt med oss.

     

    Leveranstider

    Vänligen notera att de leveranstider vi kommunicerar på vår hemsida är uppskattningar och kan därför komma att ändras. Leveranstider kan också variera under året och skiljer sig mellan olika produkter och varumärken. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från leverantörer, eller förseningar hos speditörer. Det är omständigheter som vi inte kan råda. Däremot strävas vi naturligtvis alltid efter att du som kund skall få dina varor inom det angivna uppskattade intervallet.

      

    Frakt & leverans

    Vi använder Postnord som fraktpartner. Fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning. De fraktsätt som erbjuds varierar beroende på hur skrymmande din order är samt var i Sverige du befinner dig. När varor lämnar vårt lager kommer ett mail att skickas med trackingnummer för det gods som skickats till dig. Du kan även få kommunikation om spårningsinformation till dig från vår fraktpartner. 



    Transportskada

    Vi ansvarar för skador som uppkommit vid transporten eller leveransen till dig som kund. När du tar emot din leverans åligger det dig som kund att undersöka om paketet är skadat innan du signerar leveranssedeln. Kontrollera alltid din försändelse noga direkt vid leveranstillfället. Inspektera yttre och inre emballage och kartonger eller annan förpackning som varorna kom i. Om paketet eller din vara är skadat ska detta noteras direkt på leveranssedeln och dokumenteras med bild och text. 

    Om du mottagit en leverans som på något vis har en skada i emballage eller vara är det viktigt att du på en gång dokumenterar detta i text och bild. Ta en bild på yttre och inre emballage, medföljande fraktsedel från transportören, och varan du mottagit. Beskriv ditt ärende och skicka bilderna per e-post till hello@moshistudios.se  inom 24 timmar från mottagandet av varan. Detta hjälper oss att hantera ditt ärende snabbare. Behåll originalemballaget som varan kom i. Produkten får ej användas tills vidare. 


    Outlöst paket och mottagande av leverans

    Du som kund ansvarar för att det finns en mottagare som kan kvittera leveransen vid det överenskomna leveranstillfället. Om du ej finns på plats för att ta emot leveransen medför det kostnader för oss som vi förbehåller oss rätten att debitera dig för. Exempelvis om du som kund inte hämtat ut din försändelse från utlämningsstället trots påminnelser, inte varit tillgänglig för att ta emot leveransen eller kunnat nås på angivet telefonnummer, lämnat felaktiga uppgifter av namn, adress eller kontaktuppgifter, eller om du vägrat ta emot leveransen.

    Ditt paket ligger normalt i 14 dagar hos postombudet innan det skickas tillbaka till vårt lager. Moshi Studios AB ansvarar inte för lämnade paket hos postombud. Vid outlöst paket som kommer i retur till oss kommer du att debiteras en avgift på 195 kr för mindre paket och 595 kr för stora eller skrymmande paket som speditören i sin tur debiterar oss som e-handlare. Avgiften dras automatiskt av på din återbetalning. Om din vara inte omfattas av ångerrätten och ej godkänts för retur av oss så kommer vi att kontakta dig för nytt leveransförsök av din vara. 
     

    Tullavgifter

    Det är kundens ansvar att betala avgifter och eventuella skatter och tulldeklarering för beställningar till länder utanför EU. Vi rekommenderar att du kontakta ditt lokala tullkontor för mer information om regler och avgifter. 


    Ångerrätt

    Ångerrätten omfattar enbart lagervaror, och gäller inte om en artikel är en beställningsvara eller måttbeställd för digEnligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Ångerrätten är förutsatt att din vara inte är specialbeställd särskilt just för dig eller att du använt/monterat produkten, mer om undantag från ångerrätten kan du läsa lite längre ned.

    Ångerrätten gäller endast för privatpersoner, ej näringsidkare. För att ångerrätten ska gälla ska varan skickas tillbaka i oförändrat skick och i oskadad originalförpackning tillsammans med emballaget den kom i. Varan får inte ha använts. Det är därför viktigt att du öppnar ditt paket försiktigt så att inte förpackning eller varan kommer till skada. I de fall varan är förseglad ska den vara obruten och varan får ej ha monterats. 


    Undantag från ångerrätten

    Undantag från ångerrätten är om din vara är en beställningsvara eller måttbeställd, det vill säga att den är specialbeställd särskild just för dig och/eller producerad enligt dina specifika önskemål. Om din vara är definierad som “måttbeställd” eller "beställningsvara" innebär det per definition att den specialbeställs och produceras efter just din beställning. Samtliga artiklar som benämns som “måttbeställd” eller “beställningsvara" omfattas således ej av öppet köp eller bytesrätt om ej annat är överenskommet.

     

    Avbryta ett köp av en specialbeställd vara

    Om du önskar avbryta ett redan genomfört köp av en specialbeställd vara hjälper vi dig naturligtvis att avbryta ditt köp i den mån vi kan. Detta bör ske inom 24 timmar från beställningstillfället för att säkerställa att vi inte hunnit vidarebefordra din specialbeställning till leverantör. Det kan i vissa undantagsfall vara möjligt att avbryta sitt köp även efter 24 timmar men då endast under förutsättning att vi i vår tur kan avbryta köpet hos leverantör, vilket det inte finns några garantier för. Om det medför kostnader för oss att avbeställa efter varan börjat producerats så förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för detta på det återbetalade beloppet, ex. genom att behålla hela eller delar av erlagd handpenning.

    Vi garanterar inte leveranstider. Det faktum att leveransen tagit längre tid än uppskattat är i regel inte en godtagbar anledning att avbryta ett köp.

     

    Byte av varor

    Vi kan tyvärr inte byta en vara som är köpt på www.moshistudios.se. I de fall du vill du byta en vara får du returnera din vara och beställa en ny vara.



    Returer 

    Önskar du göra en retur av ett paket ber vi dig kontakta oss på hello@moshistudios.se för att få en retursedel och följesedel skickad till dig per e-post tillsammans med vidare instruktioner för hur du går tillväga för att boka upphämtningen. Du skriver ut följesedeln och lägger i paketet med varan och retursedeln ska tejpas utanpå paketet. Givetvis gäller fortfarande att din vara måste omfattas av ångerrätten i enlighet med våra köpvillkor. 


    För mindre försändelser där paketet väger max 10 kg och/eller är max 150 cm långt på någon av sidorna tar vi ut en avgift på 195 kr för din retur som automatiskt dras av på din återbetalning.  För retur av paket där paketet väger över 10 kg eller är över 150 cm långt på någon av sidorna tar ut en avgift på 595 kr som automatiskt dras av på din återbetalning. Returförsändelsen bokas till samma adress som leveransen gjordes till.

    Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under frakten. Det är kunden som bär det ekonomiska ansvaret om produkterna blir skadade eller inte kommer fram. Förpacka därför ditt paket noga. Vi rekommenderar att skicka spårbara paket för din egen säkerhet.


    Om du har frågor angående ångerrätt eller retur är du alltid välkommen att kontakta oss. Du når oss på e-post: hello@moshistudios.se eller på telefon: 031- 12 36 35.



    Återbetalning

    Vid ångrat köp återbetalar vi samma belopp som du som kund betalat för varan minus eventuell returkostnad enligt ovan. Vänligen notera att det kan ta upp till 14 dagar från den dag då du skickat tillbaka din vara tills dess att återbetalningen är gjord. Moshi Studios AB förbehåller sig rätten att vänta med återbetalning tills dess att vi mottagit varan eller att du kunnat bevisa att varan är skickad tillbaka till oss. Återbetalningen görs via samma betalningsalternativ som användes vid köptillfället om ej annat är överenskommet.

    Om det skulle visa sig när vi fått tillbaka varan att den minskat i värde på grund av att du använt den eller hanterat den i större omfattning än nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion har vi rätt att göra avdrag för detta på återbetalningsbeloppet.

    Om du använt betalningsalternativet faktura eller delbetalning genom Klarna är det viktigt att du betalar fakturan för att undvika eventuella påminnelseavgifter. Beloppet återbetalas när vi återfått och registrerat returen till vårt webblager.


    Reklamation

    I enlighet med konsumentköplagen (1990:932) har du som kund reklamationsrätt av fabrikationsfel (dolt fel) inom 3 år från det att du mottagit varan. Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel, ej fel som uppkommit till följd av vårdslös hantering, handhavandefel, slitage eller att skötselråd ej följts.

    Reklamation av ett synligt fel behöver göras direkt då du upptäcker felet eller inom skälig tid. Inom 2 månader från leveranstillfället anses alltid som inom skälig tid. Moshi Studios AB ansvarar inte för fel på varan som uppstått till följd av vårdslös hantering eller att skötselråd ej följts. Emballage ska sparas och dokumenteras.

    För måttanpassade gardiner är en differens på mer än 1 % från ditt angivna mått 
    en giltlig reklamation. 


    Om du önskar reklamera en vara kontaktar du oss på hello@moshistudios.se. Skicka med kvitto/ordernummer, ditt namn, kontaktuppgifter, vilken artikel det gäller, bilder på felet samt en kort beskrivning.

      

    Force Majeure

    Vi kommer alltid att göra allt som står i vår makt för att du som kund ska få din vara levererad. Moshi Studios AB kan ej ta ansvar för förseningar till följd av extraordinära händelser eller omständigheter som ligger utom vår kontroll och som vi inte rimligen kunnat förutse eller övervinna utan ekonomiska förluster. Detta innefattas bland annat av naturkatastrof, strejk, krig, upplopp, blockad, ingrepp av offentlig myndighet, eldsvåda, explosion, bojkott samt andra force majeure-liknande omständigheter som påverkar förseningar hos leverantörer och/eller leverans.

     

    Bedrägerier

    Moshi Studios AB förbehåller sig rätten att avbryta och återbetala alla order som misstänks vara genomförda på ett bedrägligt eller på annat skadligt sätt för att säkerställa säkerheten för våra konsumenters transaktioner. Vi förbehåller oss också rätten att vid behov vidarebefordra transaktionsinformation om så efterfrågas till officiella myndighet eller betalningspartner vid misstanke om bedrägliga transaktioner eller identitetsstöld.



    Integritetspolicy - GDPR

    Vi värnar om ärlighet och transparens i allt vi gör. Det är viktigt att du skall känna dig trygg med att vi behandlar din personuppgifter med största försiktighet och respekt. Vi värdesätter skyddet av personuppgifter och följer tillämplig personuppgiftslagstiftning (EU) 2016/279 samt den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Moshi Studios AB, med organisationsnummer: 559197-1352, ansvarar för hanteringen av dina personuppgifter när du handlar på Moshistudios.se av våra inredare eller i vårt showroom. Vi förbehåller oss rätten att närsomhelst uppdatera vår integritetspolicy.

    Du kan läsa med om vår Integritetspolicy här.
     

    Personuppgifter

    Personuppgifter är information som särskiljer en identifierad eller identifierbar fysisk person. Det kan exempelvis vara namn, personnummer, adress, telefonnummer, e-post, IP-adress, webbläsarinställningar eller foton. Genom att handla på vår hemsida eller i vår fysiska butik samtycker du till att vi hanterar och sparar dina personuppgifter.

    Du har närsomhelst rätt att begära ett utdrag på vilka personuppgifter vi sparat om dig. Du kan göra detta kostnadsfritt en gång om året genom att skriftligen begära ett registerutdrag genom att maila till hello@moshistudios.se. Du har även rätt att närsomhelst kräva att vi rättar felaktig information eller raderar dina
    personuppgifter.

    Du kan läsa med om vår Integritetspolicy här.
      

    Cookies

    Enligt lagen om elektronisk kommunikation (2003:389) är vi skyldiga att informera alla som besöker vår hemsida om detta. Du som besöker vår hemsida ska även lämna ditt samtycke till att cookies används.

    Du kan läsa med om hur vi hanterar Cookies här.



    Innehav av Rättigheter

    Alla rättigheter, inklusive innehåll på Moshistudios.se, upphovsrätt och design av produkter tillfaller Moshi Studios AB. All användning av denna webbplats eller dess innehåll, inklusive kopiering annat än för eget personligt, icke-kommersiellt bruk är förbjudet utan skriftlig tillåtelse.

     

    Gällande Lag

    Dessa Allmänna villkor och eventuella tvister som uppkommer i samband med villkoren för köp på webbplatsen, regleras av svensk lag. Genom att genomföra ditt köp, accepterar du villkoren. 


    Villkor gäller fr.o.m. 2023.01.01

     

     

    Top